Tips – att tänka pÃ¥

Vad roligt att du är intresserad av att delta i vår The Pop Up. Vi erbjuder en del i en tillfällig butik på olika platser runt om i Stockholm. Våra butiker ligger på välbesökta adresser men det kräver mycket jobb för att få den försäljning vi alla vill ha. Innan du anmäler dig finns det ett par saker att tänka på och ta ställning till.

*Analysera din marknad. Tror du att din kund finns på den plats/i det område där butiken kommer att ligga. Eller vill du nå en ny kundkrets och väljer att vara med för att testa en ny marknad.

*Produkt, pris och möjligheten till försäljning.

*Budget. Även små kostnader kan vara stora för ett litet märke.

*Marknadsföring A och O. Vi marknadsför våra popuper på facebook, vår hemsida, instagram och våra egna märkens hemsidor. Och vi skickar ut mejl med inbjudan till värt kundregister. För att du ska få bästa resultat av ditt deltagande måste du också göra precis det. Några veckor innan varje event skickar vi ut information och bilder att använda i marknadsföringen så att det blir enhetligt online. Bjud också in till vårt gemensamma event på Facebook så får den stort genomslag.

*Försäkring. Varje varumärke har ansvar för att försäkra sina produkter. The Pop Up ser till att försäkra lokalen mot skador som någon deltagare eller kund orsakar. Ofta går det att göra ett tillägg på det egna företagets försäkring eller egen hemförsäkringen för ytterligare en plats under en begränsad tid.